Obsah
Co je to SEO analýza a k čemu slouží? Vyplatí se si ji zaplatit, případně sám provést? Většina zkušenějších vám odpoví, že určitě minimálně v začátcích vás to pomůže nasměrovat. Nemusíte si analýzu platit každý měsíc nebo na každou svoji stránku. Stačí si ji nechat udělat jednou, dvakrát. Potom si ji už zvládnete udělat sami, abyste zjistili, co zlepšit.
Pokud si sami nejste jisti, co přesně SEO je, před přečtením článku si to nastudujte zde.
O co přesně jde?
SEO analýza vám pomůže najít všechny chyby v optimalizaci pro vyhledávače a co nejlépe připravit stránky pro SERP od Googlu a další algoritmy. Najdete zde doporučení, které se bude týkat jak publikovaného obsahu, tak technických záležitostí, grafiky a přehlednosti stránky, propojenosti podstrání mezi sebou. Stejně tak zhodnotí kvalitu vašich zpětných odkazů, doporučí, zda by jich mělo být více či méně a na jaké stránky by měly směřovat.
Zjistíte nedostatky
Pokud si analýzu objednáte od společnosti, většinou vám nabídne i konzultaci nedostatků včetně navržení několika řešení, co s nimi udělat. Doporučí vám třeba zlepšení a zdelšení článků nebo optimalizaci šablony i pro mobilní telefony, které jsou dnes hodně v módě, a mnoho uživatelů je používá právě k surfování.
Jaké parametry jsou posuzovány?
Klíčová slova – Velmi důležitá část SEO, která je ovšem někdy přeceňována, což vede k větší škodě než užitku. Analýza vám pomůže zjistit ta nejlepší klíčová slova pro vaše stránky, která jsou vždy závislá na oboru, jímž se zabýváte. Následně můžete opravit ta chybně zadaná a nehradit je těmi, jež vám byla porazena. A proč jsou někdy klíčová slova ke škodě? Protože jich může být v jednom příspěvku příliš, což vás naopak může ve vyhledávačích dostat několik pozic dolů. Díky SEO analýze to ovšem včas zjistíte.
Zpětné odkazy – Vyhledávače preferují přehledné stránky. K tomu slouží i odkazy z vašeho článku na jinou podstránku webu. Tím se vytvoří jasná a prostá pavučina odkazů, takže uživatelé nemusí zdlouhavě hledat na vašem webu něco, na co je jednodušší odkázat v jiném tematickém příspěvku. A za to budete odměněni i SEO algoritmy. Analýza vám tedy pomůže zjistit, kde je třeba ještě trochu propojit a kde je to naopak zbytečné.
Stejně tak dostanete portfolio vašich odkazů na jiné stránky s doporučením, zda na ně odkazovat i nadále či nikoliv. Navíc se dozvíte, zda máte v této činnosti přidat nebo zda stačí současná intenzita odkazování na vnější zdroje.
Přístupnost stránek – Může s nějakým způsobem stát, že vaše stránky budou mít omezenou přístupnost pro roboty, případně i pro návštěvníky. Třeba půjde o technickou chybu, může nastat výpadek nebo vaše stránka jde příliš pomalu. Analýza vám poradí, jak tyto problémy minimalizovat.
Nepovolené postupy – Někdy naprosto nevědomky používáte nějaký pagin či techniku, kterou algoritmy automaticky trestají. Na chybu, o které nevíte, se velmi těžko přichází, tudíž v tomto vám odborník zajisté velmi pomůže. Díky němu odstraníte chyby a třeba se konečně dostanete na přední místa, kam jste se předtím marně drápali.
Osobní schůzka – Kvalitní firmy nabízejí i možnost osobní schůzky a důkladné probrání všech detailů. Tato možnost velmi dobře pomáhá třídit myšlenky a nechat si vše vysvětlit. To, co totiž musíte dlouze popisovat v mailu, vysvětlíte člověku slovy během pár minut.
Mám si tedy analýzu nechat udělat?
Zde odpověď ponechám čistě na vás. Zde jsem popsal výhody, jaké může kontrola SEO mít. Samozřejmě ovšem nic není zadarmo, i specialista někdy může udělat chybu, řešení pro vás mohou být nereálná. Je zde tedy i hodně mínusů, které je potřeba před objednávkou započítat.
Zkuste si přečíst tento článek, ten by vám měl pomoci pochopit několik základních principů.