Top
SEO pro e-shop - jak pracovat se seo v případě e-shopů?
fade
3313
post-template-default,single,single-post,postid-3313,single-format-standard,eltd-core-1.0,flow-ver-1.3,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Jak pracovat se SEO u e-shopů?

Jak pracovat se SEO u e-shopů?

Co znamená nakupovat on-line? Kupující si nemůže věc zkusit, ohmatat si ji. Takže musí e-shopu dostatečně důvěřovat, aby u něj něco koupil. Jenomže důvěryhodných e-shopů je dnes stovky. A ten váš se musí nějak mezi nimi zviditelnit…

 

Co je to vlastně SEO?

SEO je jedním ze základních bodů vedoucích k úspěchu e-shopu. Záleží na mnoho faktorech, snem každého provozovatele komerčních stránek je dostat se do prvních tří odkazů nabídnutých Googlem, případně jiným vyhledávačem. Kdo je výše ve vyhledávači, má větší výdělky. Musí být ovšem optimální pro důmyslný algoritmus SERP, který Google využívá. Vychytat všechny kritéria, kterými se SERP řídí je vlastně neustálá a nikdy nekončící hra, kterou se ovšem rozhodně vyplatí hrát. Potom totiž budete sklízet zasloužené plody své práce.

 

Důležité faktory

Nejdůležitějšími faktory jsou – klíčová slova, struktura webu, URL stránky vašeho e-shopu, popisky, obsah, interní odkazy, návštěvnost…

Než se do toho pustíme, podívejte se na tento vtipně pojatý článek o SEO nadpisech.

A teď něco málo ke třem nejdůležitějším faktorům –

 

Klíčová slova

Lidé hledají určitý produkt podle podobných klíčových slov. Vaše popisy zboží je tedy musí obsahovat, aspoň tak dvě až tři. Více už je potom irelevantní a naopak to SEO ničí. Vhodná jsou klíčová slova i u popisků obrázků. Je možné najít ta nejčastěji vyhledávaná, jež ovšem samozřejmě musí souviset s vámi nabízeným produktem. Když někdo zadá knihovna a vyjede mu sekačka, tak ji určitě nekoupí.

 

Linkbuilding

To platí, i pokud pracujete na linkbuildingu. Reklamní článek se vyplatí publikovat jen na tematických webech. A snažit se v něm mít maximum klíčových slov a odkazů je hloupost. Článek musí čtenáře zaujmout, aby začal klikat na odkazy, případně si něco koupil ve vašem e-shopu. Pokuste se tedy napsat spíše kvalitní text a oželet několik klíčových slov a odkazů. Roboti by stejně vaši přemrštěnou snahu odhalili, protože mají velmi rádi originální texty, kde se příliš odkazů nevyskytuje. Navíc Google proti kupování odkazů poměrně aktivně bojuje a při odhalení sníží vaši pozici ve vyhledávačích klidně o několik stránek zpět.

 

Struktura webu

SEO roboti se zaměřují i na strukturovanost vaší stránky. Pokud je kvalitní, zlepšuje se i pozice ve vyhledávači. Záleží na provázanosti stránky uvnitř, tedy jestli odkazujete na jiné podstrání. Stejně tak záleží na odkazech na zcela jiné domény, pokud možno s vyšším S-rankem než je ten váš. Mohou to být zajímavé stránky, internetové encyklopedie, ovšem zkuste se vyhnout odkazům na vlastní konkurenci. SEO to příliš neublíží, ovšem vám by mohlo.

 

V jednoduchosti je síla

Alfa omega ovšem zůstávají přehledné a jednoduché stránky. Zaprvé se v nich SEO robot lépe vyzná a za druhé, což je ještě důležitější, neztratí se v nich vaši zákazníci. A spokojený zákazník je lepší než to nejlepší SEO.

 

URL stránky

V dnešní době miliard webových stránek je to náročné, ale zkuste najít takový název e-shopu, který obsahuje to, na co je váš obchod zaměřen. Máte tak klíčové slovo hned v názvu svého obchodu. Mnoho domén již bylo vybráno, proto musíte zkoušet různé kombinace. Nechce vám to vzít doménu nejlepsinadobi? Potom zkuste například nejlepší-nadobi nebo nejlepsi.nadobi. Tyto názvy jsou dokonce přehlednější, protože nejsou psané dohromady.

 

Jak hledat tu nejlepší doménu?

Další možnost je zvolit jinou doménu než cz. Kromě com jsou ovšem méně důvěryhodné a je lepší se jim vyhnout. SEO se zakončením net či eu pro vás bude o mnoho větší práce, protože přesvědčit vyhledávače o kvalitě vašeho e-shopu dá větší práci. Koncovka com vás naopak uvrhne do mnohem větší konkurence stránek a dostat se na přední pozice j také těžší.

Nezapomeňte na Seznam!

Pokud je váš e-shop zaměřen na české zákazníky, nesmíte zapomínat, že nejpoužívanější vyhledávač v České republice byl donedávna Seznam.cz. Zvláště pokud je cílová skupina starší čtyřiceti let, bude většina vašich potencionálních zákazníků vyhledávat přes Seznam. Je třeba se tedy snažit vyhovět i jeho podmínkám, které se naštěstí příliš neliší od Googlu.

Spoustu dalších informací získáte například tady.

No Comments

Post a Comment