Obsah

Optimalizace webových stránek není legrace a nejde vůbec o snadnou práci. Co dělat se SEO, pokud máte vlastní blog?

Zde můžete načerpat inspiraci, jde sice o popis jak se tvoří firemní blog, ale principy jsou podobné.

Snazší než e-shopy

Přizpůsobit blog algoritmům je o dost jednoduší, než to udělat s e-shopem. Už z podstaty blogu totiž musíte publikovat smysluplný, originální a delší obsah, což je důležité kritérium při zlepšování pozice. Každý váš článek bude vlastně něčím, co si musí firmy platit. Vy to přitom můžete mít jako zábavu, která ovšem může mít i další benefity. Pokud nezapomenete do každého článku vložit 1-2 odkazy na nějaké kvalitní a zaběhlé stránky, kde si mohou čtenáři přečíst více, opět zvětšíte své portfolio odkazů. Navíc se časem začne stávat, že naopak jiné blogy začnou odkazovat na vás, protože máte téma zpracované lépe nebo z jiného úhlu pohledu.

Monotematické blog slaví úspěch

Na cestě k úspěšnému blogu je dobré být monotematický. Více témat štěpí pozornost a může i mást SEO roboty. Je velmi dobré také začít psát články pro jiné weby a vkládat do nich odkazy na vlastní tvorbu. Kromě získání dalšího odkazu i přitáhnete nové fanoušky. Tím se dostáváme k tématu sociálních sítí, další nutnosti pro blogera. Pokud na ně začne postovat své příspěvky, získá si širší čtenářskou základnu a opět zdarma a bez námahy získá linky na svůj web.

Grafika není hračka

Vím, pro pisálky je tohle otrava, ale nedá se nic dělat. Málokdo si ze začátku zaplatí programátora, který mu vytvoří kompletní design stránek. Naštěstí například ve WordPressu můžete celkem snadno a bez zkušeností si blog vytvořit sami. Nebude profesionální, ale také nebude vypadat špatně. Musíte ji optimalizovat pro více webových prohlížečů, jednak vás potom nepřekvapí stížnosti čtenářů a také vám to zlepší vaši SEO pozici. Mnoho lidí navíc čte i na jiných přístrojích než na počítačích. Váš blog se stane ukrácením dlouhé chvíle ve vlaku, dopravním prostředku, při prokrastinaci v práci. A na takových místech lidé spíše použijí například tablet. Ne každá šablona se ovšem na něm zobrazuje správně, takže vybírejte pečlivě.

Čím víc lidí, tím lépe

Každý vložený obrázek otagujte, přidejte popisek. Pokud bude váš vlastní, ještě lépe, získáte plusové body pro vaše stránky. Díky tomu se pak bude zobrazovat při vyhledávání obrázků a jeho rozkliknutí půjde opět na váš web. Návštěvnost je totiž důležité nejen pro vás, ale i pro SEO. Weby s malou návštěvností nemohou předních pozic ve vyhledávači dosáhnout.

Výdělek

Teď k něčemu příjemnějšímu. Tomu, že můžete psát a publikovat články na svém webu za peníze. Je to právě z toho důvodu, že se i jiné firmy věnují linkbuildingu a vyplatí se jim několika blogerům zaplatit za reklamu. V této chvíli je ovšem problém v tom, že logaritmy vyhledávačů toto zaznamenají a suspendují vás za tento prohřešek. Proto neberte bezhlavě hned první zakázku, jež se vám nemusí vůbec vyplatit a vaše optimalizaci se může rozplynout.

Kde se má můj blog tedy zobrazovat?

Optimalizace webových stránek nemusí být dokonalá. U blogu o Chorvatsku bohatě stačí, když se zobrazí na nějaké druhé nebo třetí stránce při zadání pojmu Chorvatsko. Nesmutněte, ti na předních místech do SEO nacpali hodně peněz, mají vlastní specialisty, těm vy nemůžete konkurovat. Pokud ovšem budete šikovný bloger, možná s vámi budou chtít spolupracovat.

Má boj s vyhledávači smysl?

Má. Někdy určitě budete frustrovaní, protože vám z nepochopitelných důvodů sníží S-rank, posunou vás na nějakou horší pozici, ale pokud chcete mít kvalitní blog, je potřeba se pokusit si udržet aspoň lehce nadprůměrné SEO. Jenom tak vás postupně začne číst více čtenářů, začnou si vás všímat firmy a třeba si tím jednou budete slušně přivydělávat. Záleží jenom na vás a SEO je jen jeden z kroků, který musíte na této cestě podniknout.

Velmi zajímavý text o SEO najdete i tady.