Obsah
SEO není legrace. Není to tak, že si sednete k počítači a za pět minut máte na rok vystaráno. Ani za pět hodin. Těch hodin totiž budou stovky, záleží na tom, kolik budete ochotni investovat do zlepšení pozice ve vyhledávačích peněz.
Začínáme nový projekt
Budeme předpokládat, že před vámi leží úplně nový projekt. Odmyslíme si veškerou časovou investici vloženou do dalších aktivit kolem něj a budeme se soustředit výhradně na optimalizaci. I tak uvidíte, že půjde opravdu o spoustu času.
Roboti webových vyhledávačů rozhodují o vašem postavení. Něco si o tom přečtěte tady.
Počáteční fáze
Celý proces si rozdělíme na dvě fáze. Ta první je ta, kdy stránky založíte, nemají ještě žádný S-rank nebo Alexa-rank a vy je potřebujete dostat mezi lidi. Budeme předpokládat, že jde o menší stránku, která nebude mít mnoho podstránek. Máte sice již hotovou základní šablonu, teď ji ovšem ještě musíte upravit, aby se správně zobrazovala v různých prohlížečích a mobilních telefonech. Následně přidat několik pluginů k zlepšení celého chodu. Tato práce vám zabere, pokud se teprve učíte, dejme tomu, pět hodin. Následně musíte stránku vyplnit originálním obsahem. Je třeba vydat nějaké články, stvořit různé popisky, zkrátka něčím stránku naplnit. V případě psaní deseti příspěvků a několika popisků půjde o čas 10-15 hodin.
Propagace
Základ už tedy máte, teď přijde forma propagace, která ovšem silně napomáhá i SEO. Jde o získávání zpětných odkazů z jiných stránek s jinou tématikou. Čím vyšší má S-rank a další hodnocení, tím lépe pro vás. Jeden odkaz ze stránky s SR 7 je lepší, než pět set s hodnotou 1. Hledání kvalitnějších stránek a publikace odkazů v nějakém článku je ovšem časově náročnější, protože dané stránky požadují o dost vyšší kvalitu, tudíž nad tímto bodem můžete strávit deset hodin stejně dobře jako sto.
Základ mám, co dál?
Určitě si založte účty na několika vašich oblíbených sociálních sítích. Získáte bez větší námahy další odkazy na vaši stránku a přivedete nové čtenáře.
Dál už je to mravenčí práce. Propojování uvnitř webu, popisky obrázků, struktura nadpisů, meta description, volba klíčových slov nebo optimalizace pro tisk. Možností zlepšení optimalizace jsou stovky a nikdo je nezvládne obsáhnout všechny. Pokud už nevíte, co vylepšovat a výsledky vás neuspokojují, zkuste si zaplatit SEO analýzu, která odhalí vaše problémy. Stejně tak se nebojte zaplatit šikovnému copywriterovi, dobrému webu za propagaci. Ušetří to spoustu peněz a navíc vše se vám vrátí v profesionální kvalitě.
Udržovací fáze
Jakmile se přehoupnete přes první měsíc, máte největší část práce za sebou. Teď to chce ji jednoduše nezmuchlat a nezahodit. Budete hlídat pozice, jestli se nějak příliš nemění. Člověk nikdy neví, co se namane robotovi a posune vás o tři stránky zpět.
Stačí méně času
V této fázi již stačí vyhradit několik hodin měsíčně. Spolu s tím sledujete počet návštěvníků, kteří také mají vliv na vaše SEO, konverze, nákupy, prostě věci, o které byste se měli zajímat. Dávejte si pozor na používání zakázaných technik, například black hat SEO. Mohou vám sice pomoci nahoru, ale následně vás srazit zpět na začátek ve chvíli, kdy už to absolutně nečekáte.
Jak dlouho optimalizace vydrží?
Je možné si celou optimalizaci své stránky nechat udělat odbornou agenturou. Není to zrovna nejlevnější záležitost, pokud máte ovšem velké ambice, vyplatí se to. Pokud chcete jen drobný přivýdělek z webu, nemá něco takového cenu. Jak dlouho ovšem jejich práce vydrží? Měla by vydržet hodně dlouho v případě, že budete stránky pravidelně aktualizovat a budou tam chodit lidé. Ovšem u vyhledávačů člověk nikdy neví, rádi totiž mění své algoritmy a pravidla.
Pokud si nevíte rady, tady vám Seznam poradí, jak si vylepšit S-rank.