Obsah

Pokud jste si stihli udělat alespoň zběžný průzkum trhu, mohli jste nabýt dojmu, že SEO v Praze dělá snad každý.

Ano, SEO agentur je v hlavním městě opravdu hodně, ale profesionální služby, které přinášejí výsledky, nabízí pouze několik z nich. Pokud se v internetovém marketingu pohybujete jako ryba ve vodě, nebude pro vás problém oddělit zrno od plev. Ale co vy ostatní, kteří se s optimalizací pro vyhledávače teprve nesměle seznamujete? Služby agentur něco stojí, určitě nechcete své peníze investovat zbytečně.

Jak poznat poctivé profesionály? Pokud chcete znát odpověď na tuto otázku, přečtěte si náš článek. V něm vám přehledně a stručně popíšeme, na co se při výběru SEO agentury zaměřit, abyste našli důvěryhodné odborníky, kteří vám pomohou dosáhnout optimálních výsledků.

SEO dělá spousta amatérů, kteří mohou udělat víc škody než užitku

Podle posledních průzkumů používá internet již přes 80 % Čechů. Počítačová a internetová gramotnost se rok od roku zvyšuje, což je určitě pozitivní trend. Jenže SEO je stále pro většinu smrtelníků španělská vesnice, něco nehmatatelného a nepochopitelného. A to je přesně ten moment, kdy na scénu přichází neseriózní amatéři, kteří vaší neznalosti zneužijí. Pokud se o daný obor aktivně nezajímáte, jste prakticky bez šance ověřit si pravdivost jejich tvrzení a efektivnost jejich služeb.

4 varovné signály, které byste rozhodně neměli ignorovat

  1. Slibují nesplnitelné – garantují vám, že vás ve velmi krátkém čase dostanou na první pozice ve vyhledávači a ještě tvrdí, že vás tam dlouhodobě udrží. Toto prostě není reálné, a to z jednoho prostého důvodu. Algoritmy se neustále mění a navíc vaše konkurence se snaží přesně o to samé co vy. Tato garance prostě není reálná. Jedná se pouze o marketingový trik, jak získat klienty.
  2. Nabízejí měsíční paušál bez bližší specifikace provedených úkonů – v praxi to vypadá tak, že vám přijde jednou za měsíc faktura a v jednom řádku je napsáno SEO služby nebo něco podobného nic neříkajícího. Profesionál vám pošle detailní vyúčtování všech provedených úkonů, kde bude přehledně zaznamenáno, kolik hodin každou činností strávil. Paušál o ničem nevypovídá. Jak víte, že konzultant pořád pracuje? Co když se snažil jen první měsíc? Vždy trvejte na podrobném výpisu provedených úkonů!
  3. Zajímá je jen pár hlavních klíčových slov – pokud agentura přijde pouze s několika klíčovými slovy, na které byste během pár minut přišli i vy sami a nehodlá se víc snažit, pak je rozhodně něco špatně. Pokud chcete, aby se vám investice do SEO vrátila, potřebujete najít agenturu, která se zaměřuje na konverze.
  4. Nemají snahu vám cokoliv vysvětlovat – “Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.” Na začátku se mohli přetrhnout a poté, co jste zaplatili první fakturu, najednou přestávají komunikovat. Na vaše dotazy odpovídají se zpožděním a jednou holou větou. Tudy cesta určitě nevede.

Pozor na nekalé praktiky! Bohužel, kromě amatérismu se můžete setkat také s účelovými podvody, které poškozují nejen klienta, ale také reputaci skutečných odborníků. Při výběru agentury nebo konzultanta buďte velmi obezřetní a pečliví.

Užitečný tip

Pokud se chystáte investovat do SEO, měli byste především investovat i do vlastního vzdělání. Absolvujte kurzy, které vám pomohou orientovat se v prostředí internetového marketingu.

Profesionální SEO agentura je partner, o kterého se můžete opřít

Důvěřuj, ale prověřuj

Dejte si na výběru agentury záležet. Nenechte se nalákat na typické marketingové triky, které slibují hory doly.

V našem článku jste se mohli dočíst, jak odhalit amatéry, kteří vám větší návštěvnost a návrat investic rozhodně nezajistí.

Teď už tedy přesně víte, na co si musíte dát pozor, abyste nepřišli o vaši investici ani o potencionální zákazníky.

A jaká je vaše osobní zkušenost s pražskými SEO agenturami? Přinesla vaše spolupráce očekávané výsledky?

Váš názor nás zajímá. Napište nám.