Obsah
SEO optimalizace webu ovlivňuje to, zda budete nebo nebudete viděni v neplacené části výsledků pro vyhledávače. Co pod tím přesně chápat? Pokud by vaše webová stránka byla, obrazně řečeno, stánkem na nějaké městské slavnosti konané na náměstí, dobré SEO vám zajistí místo hned někde na začátku, nejlépe kousek od vchodu. Prostě tam, kde kolem vás projde nejvíc návštěvníků. Špatná nebo žádná optimalizace vás posune někam do zadních uliček, kde se budete tísnit s mnoha dalšími stánky podobného zaměření a kam už řada lidí ani nedojde.
Kde byste chtěli být vy?
SEO optimalizace webu. Je vůbec potřeba?
Internet využívá stále více lidí. K nakupování, podnikání i zábavě. A počet uživatelů neustále roste – ať už republikově nebo celosvětově. A s ním i konkurence. Pokud zvládnete legální procedury, své podnikání už nemusíte omezovat jen na jednu oblast nebo stát. Chcete – li však ve světě internetu uspět, je potřeba být viděn, ale hlavně být nalezen vyhledávači. A optimalizace je jednou z cest, která vám k tomu efektivně a dlouhodobě pomůže.
Placená reklama je také možnost, jak být viděn. Avšak jakmile ji přestanete užívat, vaše pozice se změní. Toto se vám však s dobře udělanou SEO nestane.
5 základních výhod, které vám přinese optimalizace vašich webových stránek
- Díky SEO se budete umísťovat ve vyhledávačích výše, ale i častěji.
- Získáte výhodu nad konkurencí – kdo je více vidět, získá více klientů.
- Pomocí správně nastavené optimalizace získáte větší návštěvnost relevantních klientů. Lidí využívajících internet k nákupům totiž přibývá.
- Tím, že zacílíte na správné zákazníky, snížíte jejich míru odchodu bez toho, aniž by u vás nakoupili.
- Čím více a častěji budete na internetu vidět, tím více bude vaše značka známější.
A to vše dlouhodobě!
Co si pod zkratkou SEO vlastně představit?
- Optimalizace webu je soubor metod, která pomůže vašim webovým stránkám být viditelnými pro vyhledávače. A vás tím dostane na jejich první stránky. K čemu je to dobré? Většina potenciálních návštěvníků nechodí déle než na druhou stránku vyhledávače.
- SEO je prostředek dlouhodobého charakteru. Na rozdíl od placené reklamy jsou změny trvalé a vaše pozice ve vyhledávačích bude zlepšena dlouhodobě. Nefunguje však hned. S tím je dobré počítat a mít trpělivost.
- Návratnost při dobře zvolené SEO se objevuje většinou už po 6 měsících. Vylepšení po této době je však velmi znatelné. Jde o stálou a dlouhodobou úpravu webu.
- Obsah stránek, správně zvolené titulky, rychlost načítání, průchodnost pro roboty vyhledávačů, a dokonce i zpětné odkazy. Správná a dobře umístěná klíčová slova, která lidé hledají. To vše optimalizace zahrnuje. Toto a mnohem více rozhoduje, zda budete na předních příčkách vyhledávačů.
Je to zvládnutelné pro laiky nebo je nutné zaplatit raději profesionála?
Základem by měla být poučka, že je dobré investovat energii pouze tam, kde to má smysl. Jste-li nadšencem do on-line marketingu a tvorby webových stránek, baví-li vás učit se nové věci, jít cestou pokus – omyl, a máte-li na toto vše dostatek času, tak se určitě pusťte do toho sami.
Pokud se však spíše chcete věnovat svému podnikání, je mnohem jednodušší svěřit SEO profesionálům. Optimalizují stránky podle vašich představ a cílů, budou sledovat váš progres a dělat úpravy, protože ani konkurence nespí. SEO není pouze o tom, že použijete mnoho klíčových slov vedle sebe. Tak už to nefunguje. SEO je komplexní služba a konzultant musí mít znalosti z mnoha oblastí – od tvorby webu, analýzy dat až do tvoření obsahové strategie, aby byl váš web úspěšný.
Profesionál udělá analýzu vašich stánek i analýzu stránek konkurence. Zajistí, aby web byl navštěvovaný těmi správnými potencionálními klienty. Jistě, bude vás to stát peníze, ale výsledky se určitě dostaví.
A co vy? Myslíte, že se bez optimalizace vašich webových stránek obejdete?